Ciche zawały mózgu i ryzyko demencji i upośledzenia poznawczego ad 6

Średnia zmiana wydajności pamięci, prędkości psychomotorycznej i globalnej funkcji poznawczej wśród uczestników zi bez bezszelestnych zawałów mózgu w obrazowaniu metodą rezonansu magnetycznego na linii podstawowej (1995-1996) i podczas obserwacji (1999 do 2000), po dostosowaniu na wiek, płeć, poziom wykształcenia i przerwę między testami neuropsychologicznymi. Bary mają 95-procentowe przedziały ufności. Wartości P są przeznaczone do porównania z uczestnikami, którzy nie mieli zawałów na linii podstawowej lub po obserwacji. Gdy uczestnicy podzieleni byli na cztery grupy w zależności od obecności lub braku cichych zawałów mózgu na linii podstawowej i kontrolnym MRI, spadek funkcji poznawczych był ograniczony do tych z nowymi cichymi zawałami mózgu podczas dalszego badania, niezależnie czy mieli ciche zawały w linii podstawowej (rysunek 2). Wydajność pamięci poprawiła się dla wszystkich uczestników, zgodnie z oczekiwaniami dzięki efektowi uczenia się. Nie było znaczących zmian w wynikach na Mini-Mental State Examination wśród różnych grup.
Dyskusja
Okazało się, że obecność cichych zawałów mózgu na MRI w linii podstawowej w populacji ogólnej podwoiła ryzyko demencji. Ludzie z cichymi zawałami wykazywali głębszy spadek funkcji poznawczych niż ci, którzy nie przeszli cichych zawałów, ale spadek ten był ograniczony do osób, które doznały dodatkowych cichych zawałów mózgu po linii podstawowej.
Mocnymi stronami tego badania są duża liczba starszych uczestników i ich populacja. Co więcej, nie mieliśmy żadnych strat w następstwie analiz demencji. Pomimo dobrych do doskonałych porozumień wewnątrzczaszkowych, nadal możemy błędnie zidentyfikować zawał mózgu lub błędnie zakwalifikowane zawały jako ciche lub objawowe. Jednakże, ponieważ ciche zawały mózgu zostały zidentyfikowane i sklasyfikowane w sposób zaślepiony z danych dotyczących demencji i testów neuropsychologicznych, każda błędna klasyfikacja spowodowałaby niedoszacowanie skojarzeń.
Rozpoznanie otępienne w naszym badaniu stanowiły diagnozy kliniczne. Celowo powstrzymaliśmy się od analizowania podtypów demencji, ponieważ trudno jest dokonać rozróżnienia na podstawie informacji klinicznych, zwłaszcza u osób starszych, u których demencja często jest heterogenicznym zaburzeniem. Istnieje coraz więcej dowodów na to, że czynniki naczyniowe mogą przyczyniać się do rozwoju choroby Alzheimera.23,24 Po udarze otępienie, w tym choroba Alzheimera, rozwija się u około 30 procent pacjentów z objawowymi zawałami.2-4 Stwierdziliśmy, że wzrost liczby cichych zawałów mózgu ryzyko otępienia, którego większość przypadków w naszym badaniu dotyczyła podtypu Alzheimera. Co więcej, wykazaliśmy, że większe nasilenie okołokomorowych zmian w białej istocie, również uważanych za spowodowane małą chorobą naczyń, wiązało się ze zwiększonym ryzykiem demencji.
Nasze odkrycia dotyczące dużej liczby nowych zawałów u uczestników, u których rozwinęła się demencja, oraz ostrzejszego spadku zdolności poznawczych u osób z nowym zawałem potwierdzają, że osoby z cichymi zawałami mózgu są narażone na dodatkowe zawały, zarówno ciche, jak i objawowe, 25, które mogą przyczyniać się do demencji. Być może zawał w mózgu już dotkniętym zaburzeniami związanymi z chorobą Alzheimera jeszcze bardziej zaburza funkcje poznawcze, prowadząc do klinicznie oczywistej demencji
[podobne: urologia warszawa szpital, umów wizytę u lekarza, tk miednicy ]
[podobne: podwyższona amylaza, socjopata cechy, rozwarstwienie siatkówki ]

0 thoughts on “Ciche zawały mózgu i ryzyko demencji i upośledzenia poznawczego ad 6”