Ciche zawały mózgu i ryzyko demencji i upośledzenia poznawczego cd

Pojedynczy wyszkolony lekarz, który nie był świadomy historii udaru mózgu i przemijającego ataku niedokrwiennego, ocenił zawał zarówno na linii podstawowej, jak i na drugim MRI pod względem ich lokalizacji i wielkości. Wewnętrzne badanie do wykrywania zawałów (110 obrazów losowo wybranych z obu skanerów) wykazało dobrą zgodność (. = 0,80). Uzyskaliśmy informacje na temat historii udaru i przejściowego ataku niedokrwiennego od samych uczestników oraz poprzez sprawdzenie dokumentacji medycznej wszystkich uczestników, niezależnie od wyników MRI. Doświadczony neurolog przeglądał następnie historię medyczną uczestników, a następnie skanował i kategoryzował zawał jako cichy lub symptomatyczny. Zdefiniowaliśmy ciche zawały mózgu jako dowód na MRI jednego lub więcej zawałów, bez historii (odpowiadającego) udaru lub przejściowego ataku niedokrwiennego. Jeśli wcześniejszy udar lub przemijający atak niedokrwienny odpowiadał uszkodzeniu, to ostatnie zdefiniowano jako zawał objawowy. Wewnętrzna wiarygodność klasyfikacji zawałów jako cicha lub objawowa była doskonała (. = 1,0). Jeśli uczestnicy mieli zarówno objawy, jak i ciche zawały, byli włączani do grupy z objawowymi zawałami.
Zmiany w materiale białym i atrofię podkorową mózgu oceniono na wyjściowych skanach MRI. 12 Uszkodzenia istoty białej uznano za obecne, jeśli były hiperintensywne na obrazach gęstości protonowej i obrazów T2, bez wyraźnej hipointensywności na skanach ważonych T1. . Nasilenie uszkodzeń okołokomorowej istoty białej określano przez dodanie trzech charakterystycznych dla regionu punktów (oceny wahały się od 0 do 9, przy czym wyższe oceny wskazują na większą ostrość). Objętość zmian podkorowych istoty białej była przybliżona na podstawie liczby i wielkości uszkodzeń (zakres objętości, od 0 do 29,5 ml). Nasilenie atrofii podkorowej mózgu oszacowano przez obliczenie stosunku komory do mózgu (średnia ocen na rogach czołowych i potylicznych oraz jądrze ogoniastym) na obrazach ważonych T1. 17 Zarówno badania wewnątrzczasznikowe, jak i międzyoperacyjne (po 100 ) wykazała zgodność z dobrym do doskonałego.12
Demencja
Wszyscy uczestnicy byli pozbawieni demencji na linii podstawowej. Przebadaliśmy wszystkich uczestników pod kątem otępienia podczas badania kontrolnego przy użyciu badania stanu mini-mentalnego i Geriatrycznego Planu stanu psychicznego.1 Uczestnicy pozytywnie poddani badaniu przesiewowemu przeszli dodatkowe testy poznawcze z Cambridge Mental Disorders of Elderly Examination. Ludzie, u których rozpoznano demencję, zostali przebadani przez neurologa i przeszli intensywne testy neuropsychologiczne. Ponadto stale monitorowaliśmy dokumentację medyczną wszystkich uczestników w ich gabinetach lekarskich oraz w Regionalnym Instytucie Ambulatoryjnej Ochrony Zdrowia Psychicznego w celu uzyskania informacji na temat nowo zdiagnozowanej demencji do marca 2000 r. Demencję i jej podtypy zdiagnozował zespół dokonał przeglądu wszystkich dostępnych informacji zgodnie ze znormalizowanymi kryteriami. 18-20 Początek demencji został zdefiniowany jako data, w której objawy kliniczne pozwoliły na postawienie diagnozy demencji. Mieliśmy kompletne dane kontrolne dotyczące demencji u wszystkich uczestników za pośrednictwem naszego systemu monitorowania lekarzy rodzinnych.
Upadek poznawczy
Podczas podstawowego badania uczestnicy przeszli następujące testy neuropsychologiczne: badanie stanu mini-mentalnego, 15-głosowy test werbalizacji, test Stroopa, zadanie skanowania pamięci papierowej i ołówkowej oraz zadanie zamiany literowej na cyfrę .15 Podczas drugiego badania stosowaliśmy alternatywne wersje tych samych testów neuropsychologicznych
[więcej w: korona porcelanowa na metalu, wyszukiwarka skierowań do sanatorium nfz, zdrowie definicja wg who ]
[podobne: stopa konsko szpotawa, kawa inka w ciąży, hula hop efekty ]