Ciche zawały mózgu i ryzyko demencji i upośledzenia poznawczego czesc 4

Dla każdego uczestnika obliczono wartości z (indywidualny wynik testu minus średni wynik testu podzielony przez odchylenie standardowe) dla testów neuropsychologicznych na linii podstawowej i podczas obserwacji z zastosowaniem średniej i standardowego odchylenia dla testów linii podstawowej. Skonstruowaliśmy wyniki mieszane dla wydajności pamięci, uśredniając wyniki z wszystkich trzech natychmiastowych testów przypominających i próbę opóźnionego wywoływania 15-głosowego testu werbalnego. Wynik złożony dla prędkości psychomotorycznej był średnią z punktacji z dla podtlenku czytania z testu Stroopa, jednoliterowego podzadania zadania skanowania pamięci papierowej i ołówkowej oraz zadania zamiany literowej na cyfrę. Wynik złożony dla globalnej funkcji poznawczej został skonstruowany poprzez obliczenie średniej wartości z dla wszystkich powyższych testów15. Upadek poznawczy obliczono przez odjęcie wyników z dla wydajności pamięci, prędkości psychomotorycznej i globalnej funkcji poznawczej po obserwacji z z wyniki na linii bazowej. Analiza statystyczna
Najpierw wykorzystaliśmy analizę regresji proporcjonalnych zagrożeń Coxa, aby zbadać związek między obecnością cichych zawałów mózgu na linii podstawowej a ryzykiem późniejszej demencji u 1015 uczestników, którzy byli pozbawieni demencji i udaru na linii podstawowej. Czas obserwacji był obliczany od daty wykonania MRI na linii podstawowej aż do śmierci, rozpoznania demencji lub zakończenia obserwacji, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Zbadaliśmy także związek zmian w białej masie i atrofię podkorową mózgu z demencją oraz to, czy te zmiany strukturalne w mózgu wpłynęły na związek między cichymi zawałami mózgu a demencją. Po drugie, oszacowaliśmy związek między obecnością cichych zawałów mózgu w linii podstawowej a późniejszym spadkiem poznawczym za pomocą wielorakiej analizy regresji liniowej w podpróbce 739 uczestników, którzy przeszli testy neuropsychologiczne w czasie obserwacji. Zbadaliśmy również, czy ta zależność od obniżenia funkcji poznawczych różniła się między cichymi zawałami w wzgórzu i zawałach w innych miejscach, ponieważ jądra wzgórzowe są zaangażowane w przechowywanie i pamięć krótkotrwałą.21,22 Po trzecie, badaliśmy udział nowo wykrytych cichych zawałów w tempie spadku zdolności poznawczych. Analiza ta została oparta na 619 uczestnikach bez objawowych zawałów w drugim MRI (ryc. 1).
Dostosowaliśmy wszystkie analizy pod względem wieku, płci i poziomu wykształcenia. W analizach zaburzeń poznawczych skorygowaliśmy również odstęp między dwoma zestawami testów neuropsychologicznych.
Wyniki
Podczas 3697 osobolat obserwacji (średnia na osobę, 3,6 lat), otępienie rozwinęło się u 30 uczestników (3 procent), z których 26 miało chorobę Alzheimera (1 z chorobą naczyniową mózgu), 2 otępienie naczyniowe i zaniek wielosystemowy; w 1, podtyp był nieznany. Czterech pacjentów z otępieniem zmarło, ale nie wykonano autopsji.
Tabela 1. Tabela 1. Podstawowa charakterystyka wszystkich uczestników, którzy byli pozbawieni demencji i udaru mózgu w latach 1995-1996, ci, którzy przeszli drugie badanie neuropsychologiczne oraz ci, którzy przeszli drugie badanie MRI w latach 1999-2000. Tabela pokazuje podstawowa charakterystyka uczestników
[hasła pokrewne: womp gdańsk, dental partner, fizjoterapia po angielsku ]
[przypisy: przychodnia zdrowie kondratowicza, womp gdańsk, znieczulenie nasiękowe ]

0 thoughts on “Ciche zawały mózgu i ryzyko demencji i upośledzenia poznawczego czesc 4”

1. Ułożenie chorego na boku uchroni poszkodowanego przed zachłyśnięciem się własnymi wydzielinami.