Silny levorphanol agonisty .-opioidowego wybrano na czas od sześciu do ośmiu godzin działania przeciwbólowego, względnie prostej farmakokinetyki i selektywności receptorów.14-17 Metody
Projekt badania
Rysunek 1. Rysunek 1. Przebieg badania. Po tygodniowym okresie obserwacji w linii bazowej następowało osiem tygodni terapii levorphanolem. Pod koniec czwartego tygodnia leczenia pacjenci mogli przyjmować aż 21 kapsułek dziennie. Strzałki wskazują wizyty studyjne.
Pacjenci zostali losowo przydzieleni do otrzymywania kapsułek lewostanolu o niskiej mocy (0,15 mg) lub o wysokiej mocy (0,75 mg). Jak pokazano na rycinie 1, po okresie jednego tygodnia w celu zebrania danych w linii podstawowej, pacjenci otrzymywali terapię leworstanolem przez osiem tygodni, po czym dawki zmniejszały się w ciągu jednego do czterech tygodni. W granicach bezpieczeństwa i tolerancji pacjenci mogli miareczkować swoje dawki do 21 kapsułek dziennie (7 kapsułek trzy razy dziennie) pod koniec czwartego tygodnia leczenia. Maksymalne dopuszczalne dawki wynosiły zatem 3,15 mg na dzień w grupie o małej mocy i 15,75 mg na dzień w grupie o wysokiej wytrzymałości. Badanie zostało zatwierdzone przez instytutową komisję ds. Oceny na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Francisco i California Research Advisory Panel. Pisemną świadomą zgodę uzyskano od wszystkich pacjentów.
Badaj pacjentów
Dorośli z bólem neuropatycznym z powodu potwierdzonej neuropatii obwodowej lub ogniskowego uszkodzenia nerwu, nerwoból poopryszczkowy, uszkodzenie rdzenia kręgowego z niekompletną mielopatią, ból ośrodkowy po udarze lub ogniskowym uszkodzeniu mózgu lub klinicznie określone stwardnienie rozsiane byli rekrutowani przez reklamy i skierowania od lekarzy. Kryteria wykluczenia obejmowały wcześniejsze leczenie opioidami przekraczające 360 mg kodeiny dziennie lub jej ekwiwalent; uczulenie na leworfanol; inny problem z bólem o równej lub większej sile; upośledzenie funkcji poznawczych; trwająca poważna depresja z ryzykiem samobójstwa; zaburzenie osobowości typu aspołecznego lub granicznego; niestabilne zdrowie; klinicznie znamienną chorobą wątroby, nerek lub płuc; bezdech senny; aktywne leczenie raka; immunosupresja z powodu narkotyków lub choroby; obecne nadużywanie narkotyków lub alkoholu; i historia nadużywania opiatów. Procedury wizyt kontrolnych obejmowały: pobranie historii choroby, badanie fizykalne, ocenę psychologa (w tym testy neuropsychologiczne i zorganizowany wywiad kliniczny z podręcznika diagnostyki i statystyki zaburzeń psychicznych, czwarte wydanie), 18 rutynowych analiz hematologicznych i chemicznych oraz badanie moczu dla narkotyków.
Mierniki rezultatu
Pacjenci stosowali codzienny dziennik, aby codziennie oceniać swój ból w skali wizualno-analogowej oznaczonej jako brak bólu na poziomie 0 mm i najcięższy ból jaki można sobie wyobrazić na wysokości 100 mm. Każdego wieczoru pacjenci oceniali średnią intensywność bólu w ciągu poprzedzających 24 godzin 19. Każdy pacjent stosował skategoryzowaną skalę zmniejszania bólu, aby ocenić ulgę w bólu uzyskaną od rozpoczęcia leczenia; w tej skali 0 oznaczało gorszy ból, brak ulgi w bólu , 2 nieznaczne złagodzenie bólu, 3 umiarkowane złagodzenie bólu, 4 dużo ulgi w bólu i 5 pełne ulgi w bólu.19 Ponadto pacjenci ukończyli kilka innych ocen na początku badania, a następnie, jak wskazano poniżej
[podobne: tk miednicy, dental partner, skierowania do sanatorium lista oczekujących ]
[patrz też: symetykon, euromedicus, kręcenie hula hop efekty ]