1 miesiąc ago

Oceny te obejmowały profil stanów nastrojów, który obejmuje 65 pozycji ocenianych od 0 do 4 i ocenianych pod względem całkowitego zaburzenia nastroju20; Wielowymiarowy Inwentarz Bólu, 61-itemowy ekwipunek obejmujący 13 empirycznie wyprowadzonych skal i ocenę wpływu bólu na jakość życia, postrzegane wsparcie społeczne i zdolność do angażowania się w codzienne czynności21; Test Modalności Cyfry Symbolu, który ocenia uwagę lub koncentrację i natychmiastowe przywołanie poprzez słowne dopasowywanie pozbawionych znaczenia wzorów geometrycznych za pomocą klawisza liczbowego22; oraz Skala Efektów Opiatów i Agonistów oraz Skala odstawienia Opiatów, 16-elementowe i 21-elementowe kwestionariusze, na których pacjenci oceniają objawy związane z aktywnością agonisty i antagonisty w skali od 0 do 4. Wizyty studyjne i leczenie
Po wizycie przesiewowej odbyły się wizyty studyjne na początku tygodnia bazowego; początek pierwszego, drugiego, czwartego, szóstego i ósmego tygodnia leczenia; na początku zmniejszania dawki badanego leku; w środku okresu zwężania; i na końcu badania (ryc. 1). Pacjenci prowadzili codzienny dziennik, w którym odnotowywali spożycie kapsułek do badań, ich stosowanie jednocześnie stosowanych leków i codzienny ból w opisanej powyżej skali wizualno-analogowej. Pacjentów kontaktowano telefonicznie co 7 do 14 dni, aby badacze mogli monitorować przestrzeganie przepisów i bezpieczeństwo. Po całkowitym odstawieniu poprzedniego zastosowania opioidów (jeśli takie wystąpią) przez co najmniej jeden tydzień, przeprowadzono ocenę linii podstawowej, w tym powtarzane badanie moczu na obecność opioidów. Procedury na kolejnych wizytach studyjnych obejmowały pomiar parametrów życiowych, badanie fizykalne, przegląd dzienniczka, zliczanie kapsułek leworfanolowych i zakończenie ocen opisanych powyżej. Pacjenci zaczęli przyjmować badany lek podczas wizyty na początku tygodnia 1, jeśli średni dzienny ból według skali dzienniczka przekroczył 25 mm w tygodniu podstawowym. W dalszym ciągu otrzymywali oni wszystkie inne leki i stabilne nieopioidowe terapie przeciwbólowe, ale nie wolno im było zaczynać nowych terapii przeciwbólowych.
Randomizacja była stratyfikowana w zależności od płci, wieku (. 70 lat lub> 70 lat) i diagnozy (obwodowa neuropatia lub ogniskowe uszkodzenie nerwu, neuralgia popółpaścowa, ból centralny po udarze lub ogniskowe uszkodzenie mózgu, uszkodzenie rdzenia kręgowego lub stwardnienie rozsiane). Kapsułki o niskiej mocy i kapsułki o wysokiej wytrzymałości miały identyczny wygląd i były pakowane w butelki specyficzne dla pacjenta. Maksymalne całkowite dzienne spożycie wyniosło 3 kapsułki w 1. tygodniu leczenia, 9 kapsułek w 2. tygodniu, 15 kapsułek w tygodniu 3 i 21 kapsułek od 4. tygodnia do końca 8. tygodnia. Minimalna dawka wynosiła jedną kapsułkę dziennie. W trakcie badania pacjenci byli zachęcani do znalezienia optymalnej równowagi między redukcją bólu a efektami ubocznymi w granicach protokołu. Wizyta na początku 8 tygodnia obejmowała również badanie moczu na obecność opioidów, rozmowę z psychologiem i pomiar poziomu levorphanol we krwi.24 Po zakończeniu ośmiotygodniowego leczenia lub w momencie wycofania się z badania pacjenci stożkowali ich dawka leworphanolu do zera w okresie od jednego do czterech tygodni.
Analiza statystyczna
Podstawowe zmienne demograficzne zostały porównane za pomocą dokładnego testu Fishera lub niesparowanego testu t
[hasła pokrewne: klinika stomatologiczna częstochowa, olx warka, anty hbs cena ]
[przypisy: stopa konsko szpotawa, olx warka, hula hop efekty ]