Medyczne zarządzanie AIDS

To wspaniała mała książka. Podczas gdy redaktorzy wykonali wybitną pracę polegającą na gromadzeniu autorytatywnych przeglądów wszystkich ważnych aspektów AIDS, tym, co czyni tę książkę szczególnie cenną, jest jej terminowość. Cudownie, książka została opublikowana sześć miesięcy po złożeniu rozdziałów. W konsekwencji każdy rozdział ma co najmniej jedno odniesienie z literatury z 1989 roku, aw niektórych przypadkach cytuje z 1990 roku. Książka jest podzielona na cztery sekcje. Pierwszy obejmuje epidemiologię, zapobieganie i pierwotne zakażenie wirusem HIV. Dostarczono przejrzystych i pomocnych wyjaśnień dotyczących patogenezy zakażenia HIV i reakcji gospodarzy.
Druga część zawiera siedem rozdziałów dotyczących leczenia infekcji HIV i jej dermatologicznych, ustnych, żołądkowo-jelitowych, neurologicznych, hematologicznych, sercowych, endokrynologicznych i nerkowych powikłań. Te rozdziały są pomocne, z dobrą równowagą materiału śledczego i klinicznego. Dodatkowy rozdział dotyczący komplikacji ocznych poprawiłby tę sekcję.
Sekcja trzecia dotyczy określonych zakażeń i nowotworów i obejmuje zapalenie płuc Pneumocystis carinii, toksoplazmozę, kryptokokowe i inne infekcje grzybicze, chorobę prątków, infekcję wywołaną przez enkapsulowane bakterie i wirusy opryszczki oraz nowotwory związane z AIDS. Rozdziały są zorientowane klinicznie, ale obejmują odpowiednie rozważania teoretyczne i laboratoryjne.
Ostatnia sekcja zawiera rozdział dotyczący nacieków płucnych u pacjentów z AIDS. Następnie zajmuje się szczególnymi problemami dzieci, ogólną opieką kliniczną pacjentów z AIDS oraz konsekwencjami prawnymi. Kończące rozważania parakliniczne są mile widziane i pomocne.
Tytuł tej książki, The Medical Management of AIDS, jest zbyt skromny. Książka oferuje wyczerpujący przewodnik po zarządzaniu medycznym. Co więcej, zapewnia on tło patofizjologiczne i immunologiczne, które będzie wystarczające dla większości lekarzy, którzy opiekują się pacjentami z AIDS. Książka jest bardzo czytelna, z wygodnym rodzajem i wygodnym rozmiarem – w przybliżeniu z kształtem i wymiarami podręcznika Barnesa (Manual of Medical Therapeutics, wydanie 26, Dunagan WC, Ridner ML, red. Boston: Little, Brown, 1989). Tablica kolorów fotomikrografów uzupełnia liczne diagramy, rysunki, tabele i czarno-białe figury w całym tekście, których jakość jest doskonała.
To drugie wydanie tej książki. Jeśli przyszłe edycje będą tak aktualne i kompaktowe, to powinny one zdobyć trwałe miejsce na półkach każdego z nas, którzy zajmują się tym fascynującym i rozwijającym się zaburzeniem.
David Schlossberg, MD
Szpital Episkopalny, Filadelfia, PA 19125

[hasła pokrewne: retinopatia wcześniacza, nowy szpital w nakle i szubinie, znieczulenie nasiękowe ]

0 thoughts on “Medyczne zarządzanie AIDS”