Migotanie przedsionków – kontrola częstości i rytmu

Autorzy niedawno opublikowanego badania Arial Fibrillation Follow-up Investigation of Rhythm Management (AFFIRM) (wydanie z 5 grudnia) wyciągnęli wniosek, że kontrola rytmu nie daje przewagi nad kontrolą częstości, chociaż zaobserwowali trend w kierunku poprawy przeżycia w kontroli tempa Grupa. Ze względu na projekt badania, leki antyarytmiczne były stosowane głównie w grupie kontrolnej rytmu. Istnieje jednak istotna różnica między dwiema grupami badawczymi, które nie zostały poruszone przez autorów. Odsetek pacjentów stosujących leki beta-adrenolityczne w grupie kontrolnej rytmu był istotnie mniejszy niż w grupie kontrolnej, czy stosowano je jako leczenie początkowe (21,8% vs. 46,8%), czy w dowolnym momencie w trakcie badania. (49,6 procent vs 68,1 procent). Różnica ta jest niezbędna, ponieważ zgromadzono dowody na to, że leczenie beta-blokerami poprawia rokowanie u pacjentów z niewydolnością serca2 lub nadciśnieniem tętniczym, 3, a także u pacjentów po przebytym zawale mięśnia sercowego.4 Dominującymi diagnozami w badaniu AFFIRM były arterie. nadciśnienie tętnicze, choroba wieńcowa i zastoinowa niewydolność serca.
Volker Kühlkamp, MD
Ludger Seipel, MD
Eberhard-Karls-Universität, 72076 Tybinga, Niemcy
volker. [email protected] uni-tuebingen.de
4 Referencje1. Badanie śledzące migotania przedsionków metodą kierowania rytmem (AFFIRM). Porównanie kontroli częstości rytmu i kontroli rytmu u pacjentów z migotaniem przedsionków. N Engl J Med 2002; 347: 1825-1833
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Wpływ metoprololu CR / XL w przewlekłej niewydolności serca: próba losowej interwencji Metoprolol CR XL w zastoinowej niewydolności serca (MERIT-HF). Lancet 1999; 353: 2001-2007
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Olsson G, Tuomilehto J, Berglund G, i in. Pierwotne zapobieganie nagłej śmierci sercowo-naczyniowej u pacjentów z nadciśnieniem tętniczym: śmiertelność wynika z badania MAPHY. Am J Hypertens 1991; 4: 151-158
Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Gottlieb SS, McCarter RJ, Vogel RA. Wpływ beta-blokady na śmiertelność wśród pacjentów wysokiego ryzyka i niskiego ryzyka po zawale mięśnia sercowego. N Engl J Med 1998; 339: 489-497
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Badacze AFFIRM informują o wynikach dużego badania, w którym nie wykazano korzyści w zakresie przeżycia ze strategii kontroli rytmu przed migotaniem przedsionków w porównaniu ze strategią kontroli częstości. Pacjenci w grupie kontrolnej z rytmem mieli znacznie wyższy odsetek zdarzeń niepożądanych określanych jako zdarzenia płucne niż pacjenci z grupy kontrolnej. Częstość stosowania amiodaronu, leku, o którym wiadomo, że ma toksyczność płucną, była znacznie wyższa w grupie kontrolnej rytmicznej, w której otrzymywało ją 62,8% pacjentów, niż w grupie kontrolnej, w której tylko 10,2% ją otrzymywało. W początkowym opisie badania badacze stwierdzili, że amiodaron byłby stosowany w niskiej dawce (100 lub 200 mg na dzień) lub normalnej dawce (300 do 400 mg na dobę). Ważne jest, aby wiedzieć, ile z tych zdarzeń płucnych uważano za związane z toksycznością amiodaronu i jaką dawkę przyjmowanego amiodaronu otrzymywali chorzy.
Edward C Healy, MD
University of Massachusetts Medical School, Worcester, MA 01655
[email protected] org
Odniesienie1. Planowanie i komitety sterujące w badaniu AFFIRM dla badaczy NHLBI AFFIRM. Migotanie przedsionków badanie rytmu serca – projekt badania AFFIRM. Am J Cardiol 1997; 79: 1198-1202
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Kontrola rytmu nie była lepsza od kontroli częstości zgodnie z dwoma badaniami porównującymi kontrolę częstości z kontrolą rytmu u pacjentów z migotaniem przedsionków – te, które przeprowadzili badacze AFFIRM i Van Gelder i in. (Wydanie 5 grudnia) .1 Jedną z sytuacji, w której przywrócenie rytmu zatokowego byłoby satysfakcjonujące, jest sytuacja u pacjentów ze zwężeniem zastawki aortalnej, u których rozwija się migotanie przedsionków. W tej grupie pacjentów utrata udziału przedsionków w napełnianiu komorowym i nagły spadek pojemności minutowej serca może powodować poważne niedociśnienie.2 W takich sytuacjach należy niezwłocznie rozpocząć kardiowersję migotania przedsionków, aby przywrócić rytm zatokowy.
Krishna Bhaskarabhatla, MD
Regionalne Centrum Medyczne św. Józefa, Paterson, NJ 07503
[email protected] com
2 Referencje1. Van Gelder IC, Hagens VE, Bosker HA, i in. Porównanie kontroli częstości rytmu i kontroli rytmu u pacjentów z nawracającym uporczywym migotaniem przedsionków. N Engl J Med 2002; 347: 1834-1840
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Braunwald E, Zipes DP, Libby P., wyd. Choroba serca: podręcznik medycyny sercowo-naczyniowej. 6 ed. Vol. 2. Filadelfia: WB Saunders, 2001: 1671-80.
Google Scholar
Chociaż powikłania zakrzepowo-zatorowe u pacjentów z migotaniem przedsionków powszechnie przypisuje się rozwojowi i następującej po nim migracji skrzeplin przedsionkowych, konsekwentne stwierdzenie zarówno badaczy AFFIRM, jak i grupy kontrolnej Rate Control w porównaniu z Cardioversion dla stałej fibrylizacji przedsionków (RACE) (Van Gelder i wsp. .) odnośnie do znaczenia leczenia przeciwzakrzepowego warfaryną w zapobieganiu klinicznej chorobie zakrzepowo-zatorowej, niezależnie od rytmu pacjenta, podkreśla potencjalny wpływ warfaryny na zapobieganie chorobie zakrzepowo-zatorowej przypisywanej źródłom pozasercowym. Torbielowa miażdżyca tętnic jest dobrze znanym czynnikiem ryzyka udaru mózgu.1 Proste lub złożone płytki aorty obserwuje się u ponad 60% pacjentów z migotaniem przedsionków, którzy mają wysokie ryzyko kliniczne.2 Ponadto, zarówno podobieństwo do echokardiografii przezprzełykowej z Profilaktyczne zapobieganie udarowi w badaniu migotania przedsionków III2 oraz badania retrospektywne3 wykazały znaczące zmniejszenie częstości występowania klinicznej choroby zakrzepowo-zatorowej u pacjentów otrzymujących wariabarynę w leczeniu przeciwzakrzepowym. Tak więc, korzyść z warfaryny wykazana w badaniach AFFIRM i RACE może być związana z działaniem warfaryny w miejscach poza-przedsionkowych – co może złagodzić potencjalne korzyści kontroli rytmu zgłaszane przez kardiologów i osoby starające się zlikwidować lewy przedsionek .
Warren J. Manning, MD
Beth Israel Deaconess Medical Center, Boston, MA 02215
[email protected] harvard.edu
3 Referencje1 Amarenco P, Cohen A, Tzourio C, i in. Choroba miażdżycowa łuku aorty i ryzyko udaru niedokrwiennego. N Engl J Med 1994; 331: 1474-1479