Rodzinne występowanie nieswoistych chorób jelit ad 5

Oczekiwana liczba w tej grupie po dostosowaniu do płci i wieku wynosiła 0,33, co daje ryzyko względne populacji na poziomie 18,1 (granice ufności 95%, 6,7 i 39,5). Dyskusja
Główne wyniki tego badania wskazują, że krewni pierwszego stopnia pacjentów z wrzodziejącym zapaleniem okrężnicy lub chorobą Leśniowskiego-Crohna, w porównaniu z populacją ogólną, mają 10-krotny wzrost ryzyka wystąpienia tej samej choroby, co pacjent. Ryzyko wystąpienia drugiej z tych chorób było również zwiększone, ale w mniejszym stopniu i nie tak znacząco w przypadku choroby Leśniowskiego-Crohna u krewnych pacjentów z wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego.
Na wyniki badań rodzinnego występowania choroby zapalnej jelit mogą wpływać ograniczenia gromadzenia danych. Podczas projektowania naszego badania staraliśmy się unikać najważniejszych źródeł błędu 3, 10, 17. Badanie zostało oparte na niewyselekcjonowanej, zdefiniowanej regionalnie, stosunkowo dużej grupie dokładnie scharakteryzowanych pacjentów12, 18, a następnie w okresie co najmniej dziewięciu lat . Jednoczesne badania epidemiologiczne przeprowadzone na tym samym obszarze, w którym uczestniczyło około 10 procent całkowitej populacji Danii, dały wskaźnik rozpowszechnienia dla tej populacyjnej populacji, 19, 20 umożliwiającej obliczenie standaryzowanego ryzyka związanego z populacją i wiekiem wśród naszych probantów krewni.
Osiągnęliśmy wskaźnik odpowiedzi na poziomie 96 procent. W badaniach o niższym odsetku odpowiedzi, 11, 17, 21 można sobie wyobrazić, że niższa częstość występowania rodzinnego wśród osób, które nie odpowiedziały, mogła przyczynić się do wyższych wskaźników występowania rodzinnego wśród badanych.
Bardziej trudny problem wynikałby z uprzedzeń w informacjach dostarczanych przez probantów, w szczególności z uprzedzenia wynikającego z braku zgłoszenia istniejącej choroby zapalnej jelit17. Nasze procedury przeprowadzania wywiadów i weryfikacji miały na celu zminimalizowanie tych problemów.
Zgodnie z oczekiwaniami okazało się, że częstość występowania choroby zapalnej jelit, zwłaszcza choroby dysharmonicznej, u krewnych II stopnia była niższa niż u krewnych pierwszego stopnia (Tabela 3). Mimo że nie byliśmy w stanie oszacować względnego ryzyka związanego z populacją w odniesieniu do wieku i płci, podejrzewamy, że liczba pacjentów, u których wystąpiły zmiany drugiego stopnia, była nieco zaniżona.
Częstość występowania choroby zapalnej jelit w rodzinie różni się w literaturze, od 6 do 33 procent. 3, 4 Porównywalne badania mogą wymagać, aby ryzyko rodzinne wyrażało się w kategoriach ryzyka względnego ryzyka związanego z wiekiem i płcią.
Wielu autorów twierdziło, że częstość występowania rodzinnej choroby Leśniowskiego-Crohna jest większa niż wrzodziejącego zapalenia jelita grubego. Jednakże znaleźliśmy prawie takie samo względne ryzyko dla dwóch chorób, podobnie jak Monsén i in. w przypadku wrzodziejącego zapalenia okrężnicy 10 i Mayberry et al. w przypadku choroby Leśniowskiego-Crohna
Wiele badań dowiodło, że rodzeństwo ma większą częstość występowania choroby zapalnej jelit niż inni krewni pierwszego stopnia. 3, 7, 9, 10, 22. W niniejszym badaniu nie było istotnej różnicy w ryzyku względnym u rodziców, rodzeństwa i dzieci. dzieci. Takie porównania są szczególnie wrażliwe na standaryzację w zależności od wieku krewnego
[podobne: znieczulenie nasiękowe, pasaż ursynowski 1, przychodnia zdrowie kondratowicza ]

0 thoughts on “Rodzinne występowanie nieswoistych chorób jelit ad 5”