Rodzinne występowanie nieswoistych chorób jelit ad

U 10 pacjentów, u których kryteria wrzodziejącego zapalenia jelita grubego zostały spełnione w 1978 roku, diagnoza została później zmieniona na chorobę Leśniowskiego-Crohna, a u 3 pacjentów, u których początkowo uważano, że chorują na Crohna, diagnoza została zmieniona na wrzodziejące zapalenie jelita grubego. Diagnozy przedstawione w tym badaniu były diagnozami dokonanymi w 1987 r. – tj. Wnioskami uzyskanymi po co najmniej dziewięciu latach obserwacji. Nie uzyskaliśmy danych dotyczących rodzin pacjentów z zapalną chorobą jelit, którzy zmarli w latach 1978-1987. Wcześniej informowaliśmy, że wskaźnik umieralności pacjentów z chorobą zapalną jelit nie różni się od tej oczekiwanej w populacji podstawowej.13, 14 większość pacjentów zmarła na częste choroby związane z wiekiem, a nie na zapalenie jelit. Ponadto inne badania15 nie wykazały żadnej korelacji pomiędzy występowaniem rodzinnym a ciężkością choroby u probantów.
Pismo wyjaśniające badanie i kwestionariusz przesłano do każdego pacjenta. W kwestionariuszu zażądano kompletnej historii rodziny, w tym liczby, roku urodzenia (i śmierci) i płci krewnych pierwszego stopnia oraz liczby, płci i związku krewnych drugiego stopnia. Pacjenci zostali również poproszeni o zidentyfikowanie członków rodziny z zapalną chorobą jelit. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów w interpretacji odpowiedzi, przeprowadzono dalsze rozmowy telefoniczne (do około 80 procent wszystkich pacjentów), aby upewnić się, że drzewo genealogiczne było dokładne. Wszyscy pacjenci, którzy stwierdzili, że obecna lub możliwa zapalna choroba jelit była obecna u jednego lub więcej członków rodziny, zostali wezwani. Nazwiska i daty urodzenia dotkniętych członków rodziny zostały uzyskane, a diagnoza została potwierdzona lub wykluczona przez zastosowanie wyżej wymienionych kryteriów do dokumentacji medycznej ze szpitali lub prywatnych lekarzy.
Pacjenci, którzy odmówili udziału, którzy nie odpowiedzieli na listy lub telefony, lub którzy byli umysłowo niekompetentni, zostali wykluczeni z kolejnych analiz.
Analiza statystyczna
Częstość występowania wrzodziejącego zapalenia jelita grubego i choroby Leśniowskiego-Crohna wśród krewnych pierwszego i drugiego stopnia oszacowano, dzieląc liczbę krewnych z chorobą odpowiednio przez liczbę krewnych pierwszego i drugiego stopnia. Granice ufności 95% wskaźników rozpowszechnienia oszacowano zgodnie z założeniem, że liczba przypadków była zgodna z rozkładem Poissona.
Ryzyko pojawienia się choroby w rodzinie oceniono przez oszacowanie względnego ryzyka choroby w określonych grupach krewnych.16 Ryzyko to oblicza się według następującego równania:
Tabela 1. Tabela 1. Prewalencja specyficzna dla płci i wieku wrzodziejącego zapalenia jelita grubego i choroby Crohna na 100 000 mieszkańców w hrabstwie Kopenhaga (1 stycznia 1988 r.). Ponieważ częstość występowania chorób zależy od płci i wieku (Tabela 1), wartość mianownika została skorygowana zgodnie z rozkładem płci i wieku w grupie badanych krewnych (tylko krewni pierwszego stopnia, ponieważ wieki drugiego -podlegli krewni byli nieznani). W związku z tym to wystandaryzowane ryzyko względne populacji zostało oszacowane poprzez podzielenie obserwowanej liczby dotkniętych krewnych pierwszego stopnia przez liczbę oczekiwaną zgodnie z wskaźnikami rozpowszechnienia w populacji
[przypisy: podwyższona amylaza, asymetria ułożeniowa, stopa konsko szpotawa ]

0 thoughts on “Rodzinne występowanie nieswoistych chorób jelit ad”

1. [..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: kamienie do masażu[…]