Rodzinne występowanie nieswoistych chorób jelit cd

Oczekiwaną liczbę obliczono, dodając produkty aktualnych wskaźników dotyczących płci i wieku oraz liczby krewnych w każdej odpowiadającej kategorii wieku i płci. Granice ufności 95% ryzyka względnego populacji zostały oszacowane przy założeniu, że liczba przypadków wśród krewnych była zgodna z rozkładem Poissona. Skorygowane względne ryzyko populacyjne wrzodziejącego zapalenia jelita grubego i choroby Leśniowskiego-Crohna oszacowano osobno dla krewnych probantów z wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego i u probantów z chorobą Leśniowskiego-Crohna. W analizie probantów z wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego liczba krewnych pierwszego stopnia z wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego była wystarczająco duża, aby umożliwić oszacowanie względnego ryzyka populacji dla krewnych każdego pokolenia (rodzice, rodzeństwo i dzieci) dla czterech kategorii płci wśród probantów i krewnych, dla określonych przedziałów wiekowych w momencie rozpoznania choroby wśród probantów, dla określonych przedziałów wiekowych stwierdzonych u krewnych, oraz dla dodatkowych krewnych pierwszego stopnia probantów z co najmniej jednym dotkniętym krewnym.
Ponieważ niektórzy krewni zmarli w czasie badania, standaryzowane ryzyko względne populacji zostało oszacowane zgodnie z założeniem, że nie było żadnych głównych trendów świeckich w częstości występowania chorób. Aby ocenić to założenie, oszacowano również ryzyko względne populacji po wykluczeniu wszystkich zmarłych krewnych.
Probandy, które wydawały się być krewnymi innych probantów, zostały zatrzymane w badaniu, ponieważ zostały zidentyfikowane poprzez badanie przesiewowe całej populacji, a nie poprzez ich związek z innym probandem.
Wyniki
Odpowiednie informacje uzyskano od 637 z 662 pacjentów w badanej grupie (96 procent). Spośród 504 pacjentów z wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego, 285 (57 procent) było kobiet w wieku od 18 do 90 lat (średnia, 48), a 219 było mężczyzn w wieku od 19 do 89 lat (średnia, 52); ich mediana czasu trwania choroby wynosiła 16 lat (zakres od 9 do 49). Spośród 133 pacjentów z chorobą Leśniowskiego-Crohna 86 (65%) stanowiły kobiety w wieku 20-80 lat (średnio 47), a 47 – mężczyzn w wieku od 18 do 84 lat (średnia, 47 lat); mediana czasu trwania choroby wynosiła 14 lat (zakres od 9 do 44).
Tabela 2. Tabela 2. Historia rodzinna zapalnych chorób jelit u 637 pacjentów. Tabela 2 pokazuje całkowitą liczbę krewnych pierwszego i drugiego stopnia, liczbę probantów, którzy mieli krewnych pierwszego stopnia z wrzodziejącym zapaleniem okrężnicy lub chorobę Leśniowskiego-Crohna, liczbę probantów z krewnymi drugiego stopnia z dowolną chorobą i liczbę chorych krewni. W sumie 60 probantów miało krewnych z nieswoistymi zapaleniami jelit.
Niektórzy z probantów mieli więcej niż jednego krewnego z chorobą zapalną jelit. Czternastu z probantów z wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego i dwoma z chorymi na chorobę Leśniowskiego-Crohna miało dwóch krewnych z zapalnymi chorobami jelit. Dwóch probantów z wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego i jeden z chorymi na chorobę Leśniowskiego-Crohna mieli trzech krewnych, którzy zostali dotknięci. Jeden proband z wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego miał czterech krewnych z wrzodziejącym zapaleniem okrężnicy. Sześciu z probantów z wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego i dwoma z chorymi na chorobę Leśniowskiego-Crohna cierpieli na krewnych pierwszego i drugiego stopnia.
Niektórzy z chorych krewnych również byli probantami
[podobne: euromedicus, womp gdańsk, socjopata cechy ]

0 thoughts on “Rodzinne występowanie nieswoistych chorób jelit cd”