Rodzinne występowanie nieswoistych chorób jelit

Pochodzenie i patogeneza choroby zapalnej jelit pozostają zagadką. Zgłaszany wzrost częstości występowania choroby Leśniowskiego-Crohna przypisuje się czynnikom środowiskowym, w tym infekcji bakteryjnej lub wirusowej; jednak nie udowodniono, aby takie czynniki miały znaczenie. Zgłoszono kilka nieprawidłowości immunologicznych w odniesieniu do zapalnej choroby jelit, ale nie znaleziono spójnego wzorca.1 Wiele badań wykazało agregację przypadków wrzodziejącego zapalenia okrężnicy lub choroby Leśniowskiego-Crohna w rodzinach i przypadków obu chorób w tych samych rodzinach, 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 sugerujące, że pacjenci mają podłoże genetyczne. Być może ze względu na różnice w doborze pacjentów, projekt badania i kryteria diagnostyczne, znaleziono różne wzory występowania zapalnych chorób jelit u krewnych pacjentów z tymi zaburzeniami.3, 4 Celem naszych badań było określenie częstości występowania i względnego ryzyka zapalnego choroby jelit u krewnych pierwszego i drugiego stopnia pacjentów z wrzodziejącym zapaleniem okrężnicy lub chorobą Leśniowskiego-Crohna w dobrze określonej populacji, z uwzględnieniem płci i wieku.
Zbieranie danych
W hrabstwie Kopenhaga mieszka około 500 000 mieszkańców, około 10 procent populacji Danii. Roczną częstość występowania wrzodziejącego zapalenia okrężnicy i choroby Leśniowskiego-Crohna w tym regionie oszacowano na lata 1962-1978, a wskaźniki chorobowości obliczono na 31 grudnia 1978 r.12 Wśród populacji w 1978 r. 662 pacjentów z chorobą zapalną jelit było żywych stycznia. , 1987. Ci pacjenci służyli jako probandy w niniejszym badaniu. Większość z nich brała udział w naszej przychodni i oddziale w Szpitalu Herlev. Uzyskaliśmy pozwolenie od innych szpitali na kontakt z pozostałymi pacjentami z chorobą zapalną jelit w związku z naszym dochodzeniem.
Kryteria diagnostyczne wrzodziejącego zapalenia okrężnicy i choroby Leśniowskiego-Crohna u probantów zostały opisane wcześniej.12 Rozpoznanie wrzodziejącego zapalenia jelita grubego było oparte na obecności co najmniej trzech z następujących czterech kryteriów: typowej historii biegunki, stolców zawierających krew i ropę lub oba, przez ponad tydzień lub w powtarzających się epizodach; typowy wygląd sigmoidoskopowy, z granulowaną, kruchą błoną śluzową, owrzodzeniem lub obiema; histologiczne lub cytologiczne objawy zapalenia; i radiologiczne lub kolonoskopowe oznaki owrzodzeń z lub bez spiculacji lub granulacji wewnętrznej powierzchni okrężnicy w pobliżu odbytnicy. Rozpoznanie choroby Leśniowskiego-Crohna opierało się na obecności co najmniej dwóch z następujących czterech kryteriów: historii biegunki trwającej ponad trzy miesiące; znaleziska radiologiczne, z typowymi zwężeniami i poszerzeniem prestenotycznym w jelicie cienkim lub segmentami o wyglądzie bruku w jelicie grubym; wyniki histologiczne przeznaczyniowej infiltracji limfocytowej, występowanie ziarniniaków nabłonka z olbrzymimi komórkami typu Langhans lub obu; oraz występowanie przetok lub ropni, lub obu, w regionie zajętym przez jelita. Przed rozpoznaniem wrzodziejącego zapalenia jelita grubego lub choroby Leśniowskiego-Crohna należało wykluczyć choroby zakaźne i nowotworowe.
Diagnoza różnicowa była trudna w kilku przypadkach
[patrz też: niedokwasota, womp gdańsk, hula hop efekty ]

0 thoughts on “Rodzinne występowanie nieswoistych chorób jelit”