Rozpuszczalny ligand CD40 w ostrych zespołach wieńcowych ad 6

Gdy wcześniej określona wartość progowa dla rozpuszczalnego ligandu CD40 wynosiła 5,0 .g na litr, pacjenci z podwyższonym poziomem byli znacznie bardziej zagrożeni zgonem lub niezakończonym zgonem zawałem mięśnia sercowego niż ci z niższymi poziomami (skorygowany współczynnik ryzyka, 3,00, przedział ufności 95%, 1,35 do 6,71; P = 0,009). Spośród całej heterogennej populacji 626 pacjentów z bólem w klatce piersiowej wartość progowa wynosząca 5,0 .g na litr również niezawodnie zidentyfikowała pacjentów, którzy byli najbardziej narażeni na zgon lub zawał mięśnia sercowego bez uszczerbku na zdrowiu (skorygowany współczynnik ryzyka, 6,65, przedział ufności 95%, 3,18 do 13,89 ; P <0,001). Związek rozpuszczalnych poziomów ligandów CD40 z aktywacją płytek krwi
Figura 5. Figura 5. Korelacja między poziomem rozpuszczalnego liganda CD40 i aktywacją płytek krwi u 161 pacjentów z bólem w klatce piersiowej. Aktywacja płytek wyrażana jest jako procent monocytów agregowanych z płytkami krwi (agregaty monocytów-płytek krwi). Kropkowane linie wskazują klasyfikację pacjentów na trzy mniej więcej równe grupy w zależności od stopnia aktywacji płytek krwi (<15 procent, 15 do 30 procent i> 30 procent) i zgodnie z poziomem rozpuszczalnego liganda CD40 (<2,5 .g na litr, 2,5 do 4,5 .g na litr i> 4,5 .g na litr).
W podgrupie 161 pacjentów z bólem w klatce piersiowej zaobserwowaliśmy silną korelację między aktywacją płytek krwi, o czym świadczy procent monocytów agregowanych z płytkami krwi (agregaty monocytów-płytek krwi) i poziomami liganda rozpuszczalnego CD40 (r = 0,75, P < 0,001) (rysunek 5). Podobne wyniki otrzymano dla ekspresji P-selektyny na płytkach krwi (P <0,001, dane nie przedstawione). Pacjentów podzielono na trzy mniej więcej równe grupy zgodnie z ich zmierzonymi poziomami rozpuszczalnego liganda CD40: 55 z poziomami poniżej 2,5 .g na litr, 50 z poziomami 2,5 do 4,5 .g na litr i 56 z poziomami powyżej 4,5 .g na litr. W grupie pacjentów z najniższymi poziomami średni odsetek agregatów monocytów i płytek krwi wynosił 11,3 . 6,1%. W przypadku pozostałych dwóch grup aktywacja płytek była istotnie wyższa, przy agregatach monocytów-płytek wynoszącej odpowiednio 22,3 . 8,9 procent (p <0,001) i 34,1 . 15,6 procent (p <0,001).
Dyskusja
Niniejsze badanie pokazuje, że rozpuszczalny ligand CD40 jest silnym biochemicznym markerem zapalnej aktywności zakrzepowej u pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi. Podwyższone poziomy rozpuszczalnego liganda CD40 niezawodnie identyfikują podgrupę pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi, którzy są najbardziej narażeni na zdarzenia sercowe i którzy otrzymują znaczne korzyści z leczenia abciximabem z antagonistą receptora glikoproteiny IIb / IIIa. Tak więc, rozpuszczalny ligand CD40 nie tylko znacząco przyczynia się do patofizjologii ostrych zespołów wieńcowych, ale także stanowi wiarygodny i potężny marker kliniczny do zastosowania w identyfikacji pacjentów z wysokimi zagrożeniami zmian miażdżycowych, zakrzepicą tętnicy wieńcowej lub obu.
Rozpuszczalny ligand CD40 był silnym markerem prognostycznym, który dostarczył informacji wykraczających poza dowody dostarczone przez troponinę T, białko C-reaktywne z markerem zapalenia, czynnik martwicy nowotworów . i rozpuszczalną wewnątrzkomórkową cząsteczkę adhezyjną 1
[hasła pokrewne: artroskopia biodra nfz, dermatologia dziecięca, endometrium z oznakami proliferacji ]
[patrz też: podwyższona amylaza, socjopata cechy, rozwarstwienie siatkówki ]

0 thoughts on “Rozpuszczalny ligand CD40 w ostrych zespołach wieńcowych ad 6”