Rozpuszczalny ligand CD40 w ostrych zespołach wieńcowych ad 7

W wieloczynnikowym modelu regresji Coxa, troponina T, białko C-reaktywne i rozpuszczalny ligand CD40 dostarczyły niezależne i inkrementalne informacje prognostyczne (Tabela 2). Troponiny są markerami martwicy mięśnia sercowego; nie są aktywnie zaangażowani w patofizjologię ostrych zespołów wieńcowych, ale raczej są zastępczymi markerami do tworzenia wrażliwych skrzeplin.2-4 Badania pośmiertne u pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi wskazują na erozję lub pęknięcie włóknistego kapelusza blaszki miażdżycowej, prowadząc do aktywacji płytek, jako podstawowej cechy patofizjologicznej .5,6,23-25 Tętnicza choroba zakrzepowo-zatorowa, ze zmienioną perfuzją naczyń mikronaczyniowych i martwicą, jest integralną częścią ostrych zespołów wieńcowych .3,4 W związku z tym, czułe markery do wykrywania drobnych uszkodzenie mięśnia sercowego, w szczególności troponiny, służą jako zastępcze wskaźniki zakrzepicy z zatorami pochodzącymi z czynnego procesu zakrzepowego w uszkodzeniu winowajcy. W przeciwieństwie do tego, rozpuszczalny ligand CD40 może być bezpośrednio zaangażowany na wiele sposobów w patofizjologię ostrych zespołów wieńcowych. Ostatnie dowody sugerują, że rozpuszczalny ligand CD40 przyczynia się w istotny sposób do progresji miażdżycy tętnic, a w konsekwencji do destabilizacji płytek miażdżycowych [6, 6] poprzez indukcję ekspresji cytokin, chemokin, czynników wzrostu, metaloproteinaz macierzy i czynników prokoagulacyjnych w różnych miażdżycach. związane z nimi typy komórek., 7, 8, 1, 2, 2, 2, 27,27 Aktywowane płytki krwi produkują i uwalniają duże ilości rozpuszczalnego liganda CD40. Niedawne badania wykazały, że obwodnica sercowo-płucna powoduje wzrost poziomu rozpuszczalnego liganda CD40 w osoczu, z odpowiednimi zmniejszenie zawartości ligandu CD40 w płytkach, co sugeruje, że rozpuszczalny ligand CD40 pochodzi głównie z płytek krwi i może przyczyniać się do powikłań zakrzepowych związanych z krążeniem sercowo-płucnym.28 Rozpuszczalne poziomy ligandu CD40 korelują dodatnio z poziomami rozpuszczalnej P-selektyny i poziomem moczu 11- dehydro-tromboksan B2.29 Ponadto, badania eksperymentalne wykazują, że ligand CD40 jest wymagane do stabilizacji zakrzepu tętniczego.15
Nasze wyniki dostarczają dalszych dowodów na to, że rozpuszczalny ligand CD40 jest markerem zapalnej aktywności zakrzepowej. Aktywacja płytek, określona metodą cytometrii przepływowej u pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi, korelowała ściśle z poziomem rozpuszczalnego liganda CD40 (Figura 5). Te odkrycia potwierdzają fakt, że hamowanie receptorów glikoproteinowych IIb / IIIa przez abciximab znosiło podwyższone ryzyko u pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi i podwyższonym poziomem rozpuszczalnego liganda CD40. Zatem, podczas gdy pozytywność dla troponin może wskazywać na skłonność zakrzepu do zatoru, prowadząc do martwicy mięśnia sercowego, podwyższone poziomy rozpuszczalnego liganda CD40 u pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi wydają się odzwierciedlać zapalną aktywność zakrzepową zmiany winowajcy w rekrutacji i aktywacji płytek krwi.
W poprzedniej analizie podgrup danych z badania CAPTURE wykazaliśmy, że dodatkowe leczenie abciximabem antagonistą receptora glikoproteiny IIb / IIIa zmniejszyło podwyższone ryzyko śmierci lub zawału mięśnia sercowego u pacjentów z chorobą troponinową do poziomu ryzyka u pacjentów z ujemnym poziomem troponiny .21 Tacy pacjenci stanowią około jedną trzecią pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi.1,30-33 Podobne wyniki dla troponiny T i troponiny I wyłoniły się z innych badań, 34-36 i pomiar troponin został następnie włączony do nowych wytycznych jako część stratyfikacji ryzyka u pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi.37,38 Tutaj wykazujemy, że wyraźna korzyść z terapii przeciwpłytkowej jest również widoczna u pacjentów z podwyższonym poziomem rozpuszczalnego liganda CD40
[więcej w: usg pluc, jakie są choroby zakaźne, terapia uzależnień lublin ]
[hasła pokrewne: asymetria ułożeniowa, ziarniak naczyniowy, pasaż ursynowski 1 ]

0 thoughts on “Rozpuszczalny ligand CD40 w ostrych zespołach wieńcowych ad 7”