Rozpuszczalny ligand CD40 w ostrych zespołach wieńcowych

Ligand CD40 ulega ekspresji na płytkach krwi i uwalniany z nich podczas aktywacji. Badaliśmy wartość predykcyjną rozpuszczalnego liganda CD40 jako markera dla wyniku klinicznego i terapeutycznego efektu hamowania receptora glikoproteiny IIb / IIIa u pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi. Metody
Stężenie rozpuszczalnego liganda CD40 w surowicy mierzono u 1088 pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi, którzy wcześniej byli włączeni do randomizowanego badania porównującego abciximab z placebo przed angioplastyką wieńcową iu 626 pacjentów z ostrym bólem w klatce piersiowej.
Wyniki
Poziom rozpuszczalnego liganda CD40 był podwyższony (powyżej 5,0 .g na litr) u 221 pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi (40,6 procent). Wśród pacjentów otrzymujących placebo, podwyższone poziomy rozpuszczalnego liganda CD40 wskazywały na znacznie zwiększone ryzyko śmierci lub zawału mięśnia sercowego niezakończonego zgonem podczas 6-miesięcznej obserwacji (skorygowany współczynnik ryzyka w porównaniu z pacjentami z niskim poziomem liganda [.5,0 .g na litr], 2,71, przedział ufności 95%, 1,51 do 5,35, P = 0,001). Wartość prognostyczna tego markera została zwalidowana u pacjentów z bólem w klatce piersiowej, wśród których podwyższone poziomy rozpuszczalnego liganda CD40 wykryły u pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi, którzy byli obarczeni dużym ryzykiem zgonu lub niezakończonego zawałem mięśnia sercowego (skorygowany współczynnik ryzyka w porównaniu z osobami z niskim poziomem ligand, 6,65, przedział ufności 95%, 3,18 do 13,89; P <0,001). Zwiększone ryzyko u pacjentów z podwyższonym poziomem rozpuszczalnego liganda CD40 było znacząco zmniejszone przez leczenie abcyksymabem (skorygowany współczynnik ryzyka w porównaniu z tymi otrzymującymi placebo, 0,37, 95% przedział ufności, 0,20 do 0,68, P = 0,001), podczas gdy nie było znaczących efekt leczenia abciximabem u pacjentów z niskim poziomem rozpuszczalnego liganda CD40.
Wnioski
U pacjentów z niestabilną chorobą wieńcową zwiększenie stężenia rozpuszczalnego liganda CD40 wskazywało na zwiększone ryzyko zdarzeń sercowo-naczyniowych. Podniesienie poziomu rozpuszczalnego liganda CD40 identyfikuje podgrupę pacjentów wysokiego ryzyka, którzy mogą odnieść korzyści z leczenia przeciwpłytkowego abcyksymabem.
Wprowadzenie
Ustalenie prawidłowej diagnozy i rozpoczęcie odpowiedniego leczenia u pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi, którzy nie mają uniesienia odcinka ST, może być trudne. Wrażliwe i specyficzne markery martwicy komórek mięśnia sercowego, w szczególności troponiny sercowe, stały się cennymi narzędziami w ocenie pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi.1 Jednakże troponiny nie są aktywnie zaangażowane w patofizjologię ostrych zespołów wieńcowych, a zamiast tego stanowią surogat marker powstawania wrażliwych skrzeplin.2-4 Markery aktywacji płytek, które można wykorzystać do identyfikacji aktywności choroby nawet przed wystąpieniem martwicy mięśnia sercowego, mogą dostarczyć ważnych informacji uzupełniających do diagnostycznej i terapeutycznej stratyfikacji pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi.
Coraz więcej danych sugeruje, że ligand CD40 odgrywa ważną rolę w postępie choroby i destabilizacji płytki nazębnej. System ligandu CD40-CD40 jest szeroko rozpowszechniony na różnych komórkach leukocytarnych i nieleukocytach, w tym komórkach śródbłonka i komórek mięśni gładkich, 7 i po aktywacji płytki. 8 Ligand CD40 występuje również w postaci rozpuszczalnej, która jest w pełni aktywna biologicznie, zwana rozpuszczalnym ligandem CD40, 9, który jest uwalniany ze stymulowanych limfocytów i jest aktywnie uwalniany po stymulacji płytek. 10,11 Rozpuszczalny ligand CD40 jest prozapalny dla komórek śródbłonka i promuje koagulacja poprzez indukcję ekspresji czynnika tkankowego na monocytach12 i komórkach śródbłonka.13 Ponadto, rozpuszczalny ligand CD40 zawiera sekwencję KGD, 9 znanym motywem wiążącym, który jest swoisty dla głównej integryny płytek .2b.3.14. Wykazano, że ligand CD40 jest ligand .IIb.3 (glikoproteiny IIb / IIIa) i agonistę płytek krwi oraz niezbędny dla stabilności zakrzepów tętniczych.15
Dane te sugerują, że rozpuszczalny ligand CD40 odgrywa ważną rolę w patofizjologii ostrych zespołów wieńcowych
[patrz też: wyszukiwarka skierowań do sanatorium nfz, urologia warszawa szpital, stomatologia implanty ]
[więcej w: twardzina ograniczona, wytrzewienie, niedokwasota ]