skok pasaż ursynowski 1 ad 7

Przeprowadzono analizę regresji krokowej z wynikami całej populacji badanej, przy czym zmienną zależną była zmiana w szybkości filtracji kłębuszkowej, a zmiennymi niezależnymi były spożycie białka, ciśnienie krwi i stężenie hemoglobiny glikozylowanej. Spożycie białka było jedyną zmienną, która spełniała kryteria selekcji i została uwzględniona w modelu (r = 0,4178, R2 = 0,1746, P = 0,0139). środki żywieniowe
W grupie badanej-dieta średni wzrost suchej masy ciała, obwodu środkowego i albuminy surowicy wynosił odpowiednio 0,40 . 0,77 kg, 0,04 . 0,30 cm i 0,80 . 0,90 g na litr po 12 miesiącach. Ten punkt czasowy dla porównania pomiarów wybrano, ponieważ wszyscy pacjenci byli obserwowani przez co najmniej 12 miesięcy. Nie obserwowano znaczących zmian w żadnym mierzonym wskaźniku odżywienia u pacjentów po diecie badania przez dłuższy czas, co wskazuje, że ten stopień ograniczenia białka nie miał niekorzystnych konsekwencji żywieniowych.
Tabela 3. Tabela 3. Wartości lipidowe w surowicy u 20 pacjentów z nefropatią cukrzycową przed i po roku leczenia dietą. Choroba sercowo-naczyniowa jest główną przyczyną śmierci pacjentów z cukrzycą typu I, którzy nie umierają z powodu powikłań nerkowych. Ponieważ dieta badana zawierała dodatkowe kalorie w postaci węglowodanów i tłuszczu, mierzyliśmy jej wpływ na lipidy w surowicy. Tabela 3 pokazuje średnie wartości surowicy początkowo i po 12 miesiącach dla cholesterolu i triglicerydów oraz średni stosunek lipoprotein o małej gęstości do cholesterolu lipoprotein o dużej gęstości dla wszystkich pacjentów po diecie badanej. Nie było znaczących zmian w żadnej z tych wartości.
Infekcje
Poważne zakażenia rozwinęły się w trakcie badania u dwóch pacjentów w grupie badanej-diecie i jednego pacjenta w grupie kontrolnej. Pierwsi dwaj pacjenci mieli owrzodzenie stopy, które się nie goiło i perforowany uchyłek, który wymagał przerwania diety niskobiałkowej po 26 i 22 miesiącach. Trzeci pacjent miał również owrzodzenie stopy, które nie goiło się i wymagało operacji. Nie było zatem dowodów na to, że dieta badana powodowała zwiększone ryzyko infekcji.
Progresja retinopatii
Sześciu pacjentów w grupie kontrolnej i 15 w grupie badanej po diecie obserwowano angiografię fluoresceinową przez co najmniej jeden rok. Z łącznej liczby 40 oczu zbadanych podczas średniego okresu obserwacji 23,5 . 2,7 miesiąca, 9 oczu pacjentów w grupie kontrolnej diety i 22 oczu pacjentów w grupie badanej diety nie wykazało żadnych zmian; 2 i 5 oczu, odpowiednio, wykazały poprawę. Tylko oko w każdej grupie uległo pogorszeniu. Wystąpił niewielki spadek liczby mikrotętniaków w obu grupach (P nieistotne).
Dyskusja
Zmniejszenie spożycia białka chroni zarówno przed zmianami hemodynamicznymi hiperfiltracji, jak i postępującym stwardnieniem funkcjonujących kłębuszków nerkowych w szczurzym modelach chorób nerek, począwszy od nadciśnienia10, aż po cukrzycę9,17 i masywną masę nerkową8. 11 12 13 14 15 Znaczenie tych badań u zwierząt na chorobę nerek u ludzi jest nieznany. Chociaż wiele badań na ludziach zasugerowało rolę ochronną ograniczonego spożycia białka i fosforu, wyniki te zostały zakwestionowane na kilku podstawach. 32, 33 Większość badań dotyczyło heterogenicznych populacji, porównując pacjentów z różnymi chorobami nerek pomimo faktu, że ich choroby mogą nie postępować z taką samą szybkością, jeśli w ogóle 33). Ponadto współczynnik przesączania kłębuszkowego nie był na ogół mierzony bezpośrednio, w wielu badaniach wykorzystujących tylko odwrotność stężenia kreatyniny w surowicy.
[przypisy: womp gdańsk, kręcenie hula hop efekty, podwyższona amylaza ]

0 thoughts on “skok pasaż ursynowski 1 ad 7”