Spośród tych 47, 11 (23,4%) miało szczep izolowany wyizolowany z ich gardła lub spojówki. Jedenaścioro spośród 16 studentów niosących szczep epidemiczny (68,8%) miało objawy spełniające kryteria zapalenia spojówek w ciągu poprzednich trzech tygodni; 9 z 16 (56,2%) było bezobjawowych w czasie badania. Spośród 6 studentów ze szczepem izolowanym wyizolowanym z kultur spojówkowych 5 (83,3%) miało objawy zgodne z zapaleniem spojówek, w porównaniu z 8 z 13 uczniów ze szczepem w ich gardle (61,5%). Ogólnie rzecz biorąc, uczniowie, którzy nosili szczep epidemiczny w którymkolwiek miejscu, częściej odpowiadali kryteriom zapalenia spojówek niż uczniowie, którzy nie nosili szczepu epidemicznego (68,8% [11 z 16] vs. 15,8% [36 z 228], względne ryzyko, 4,35; P <0,001). Posiadanie współlokatora z zapaleniem spojówek (względne ryzyko, 3,65; P = 0,02) było jedynym czynnikiem związanym z narażeniem, który był znacząco związany z przenoszeniem szczepu wirusa.
Skuteczność wysiłków kontrolnych
Wizyty w centrum zdrowia uczniów na zapalenie spojówek zmniejszyły się po rozprowadzeniu żelu do rąk (Ryc. 1). Spośród 181 uczniów, którzy odwiedzili ośrodek zdrowia w tygodniu po przerwie wiosennej, 167 (92,3%) zgłosiło pobranie żelu do rąk z ich skrzynek pocztowych; 106 osób, które go odzyskały (63,5 procent) używało go co najmniej raz, 49 (29,3 procent) używało co najmniej połowy butelki, a 6 (3,6 procent) kończyło butelkę. Dwudziestu dwóch studentów, którzy odwiedzili ośrodek zdrowia w tygodniu po wiosennej przerwie (12,2 procent), odwiedzili z powodu objawów zapalenia spojówek; nie znaleziono związku między stosowaniem żelu do rąk a zapaleniem spojówek.
Pod koniec lutego dyrektor Służby Zdrowia Uniwersytetu Princeton zanotował wzrost liczby studentów odwiedzających kliniki z objawami zapalenia spojówek. Z powodu ogłoszenia zamieszczonego na liście e-mailowej dotyczącej usług zdrowotnych uczelni, epidemia Princeton została zgłoszona Departamentowi Zdrowia i Seniorom w New Jersey. Hodowle wymazów z spojówek otrzymanych od uczniów z objawami w Princeton wyrosły na S. pneumoniae, które nie mogły być serotypowane, a na PFGE 11 izolatów było identycznych jak szczep zidentyfikowany w Dartmouth. Od 15 lutego 2002 r., Do 20 marca 2002 r., W sumie 274 uczniów z Princeton dostało diagnozę zapalenia spojówek.
Dyskusja
W niniejszym raporcie opisano duży wybuch zapalenia spojówek wywołany przez niezakapsułkowany szczep S. pneumoniae. W czasie epidemii 698 studentów uzyskało diagnozy zapalenia spojówek, w tym 22 procent studentów pierwszego roku. Ponad na 20 uczniów miało szczep epidemii w czasie naszego badania. Uczniowie przeprowadzili szczep epidemii po ustąpieniu objawów zapalenia spojówek; niektórzy uczniowie nosili szczep bez objawów. Analiza czynników ryzyka sugerowała, że szczep epidemii był wysoce przenoszony z człowieka na człowieka; uczniowie, którzy zgłosili, że mieli bliski kontakt z uczniem z zapaleniem spojówek i ci, którzy brali udział w zajęciach związanych z kontaktem fizycznym, byli bardziej narażeni na zarażenie. Organizm prawdopodobnie rozprzestrzenił się poprzez wydzieliny układu oddechowego od studentów niosących bakterie, jak to ma miejsce w przypadku typowych pneumokoków, oraz poprzez kontakt z wydzielinami oka u uczniów z zapaleniem spojówek.
Początkowo nie byliśmy pewni, czy szczepem epidemii był pneumokok
[patrz też: klinika stomatologiczna częstochowa, korona porcelanowa na metalu, uromed koszalin ]
[patrz też: uromed koszalin, retinopatia wcześniacza, przychodnia ziemowita wrocław ]

0 thoughts on “Wybuch zapalenia spojówek wywołany przez nietypowe Streptococcus pneumoniae ad 6”