Wybuch zapalenia spojówek wywołany przez nietypowe Streptococcus pneumoniae ad

1 miesiąc ago

Ze względu na liczbę przypadków i nietypową przyczynę rozpoczęło się dochodzenie. Celem badania było ustalenie zakresu ogniska, potwierdzenie przyczyny, określenie czynników ryzyka zakażenia oraz wdrożenie strategii kontrolnych. Metody
Epizody zapalenia spojówek
Dane dotyczące wyładowań ze służby zdrowia Dartmouth College zostały przeanalizowane pod kątem rozpoznania zapalenia spojówek od stycznia 2002 r. Do 12 kwietnia 2002 r. Wizyty w klinice zdrowia na zapalenie spojówek przez tego samego ucznia, występujące w odstępie ponad 14 dni, uważane były za odrębne epizody. . Członkowie personelu medycznego kliniki byli monitorowani pod kątem zapalenia spojówek.
Testy laboratoryjne
Lekarze uzyskali wymaz z spojówek od studentów z objawami zapalenia spojówek. Próbki zostały wysłane do Centrum Medycznego Dartmouth-Hitchcock w celu poznania kultury i identyfikacji. Subkultury przypuszczalnych izolatów S. pneumoniae wysłano do Ośrodków Kontroli i Zapobiegania Chorób (CDC) w celu zbadania rozpuszczalności w żółci i wrażliwości na etylohydrokupreinę (optochinę), określania serotypów (reakcja quellung), oznaczania wrażliwości na środki przeciwdrobnoustrojowe przez mikrorozcieńczanie bulionu, 11 otoczek barwienie, elektroforeza w żelu 12 pulsacyjnym polem (PFGE), 13 typowania sekwencji multilokatora, 14 analiza za pomocą sondy DNA (AccuProbe Streptococcus pneumoniae, Gen-Probe), 15 i sekwencjonowanie rybosomalnego RNA 16S (rRNA). Wyniki typowania sekwencji multilocus zostały porównane z danymi z dużej bazy danych sekwencji pneumokokowych16; 16S rRNA amplifikowano za pomocą starterów fD1 i rD1 i sekwencjonowano za pomocą 16 primerów, w tym opisanych wcześniej17. Wykorzystano podstawowe narzędzie do wyszukiwania lokalizacji (National Center for Biotechnology Information), aby znaleźć najbliższe dopasowanie 16S rRNA w GenBank. Dla porównania przeprowadziliśmy badania wybarwienia torebki i PFGE na izolatach od wybuchu pneumokokowego zapalenia spojówek w Nowym Jorku i Kalifornii w 1980 roku oraz w Illinois w 1981 roku.
Hodowle wirusowe przeprowadzono na pierwszych 15 uzyskanych gazikach spojówkowych; hodowle przeprowadzono w laboratorium Wydziału Zdrowia i Opieki Społecznej w New Hampshire przy użyciu komórek nerki rezus-małpy i diploidalnych komórek ludzkich napletka, z przeszukiwaniem pod kątem adenowirusa poprzez bezpośrednie barwienie immunofluorescencyjne (Chemicon International). Siedemdziesiąt kolejnych próbek badano w CDC przez hodowlę wirusową (tj. Komórki A549) i pośrednie barwienie immunofluorescencyjne (Chemicon International); 15 z tych próbek zostało przebadanych pod kątem obecności adenowirusa za pomocą testu reakcji łańcuchowej polimerazy (PCR).
Ocena czynników ryzyka
Przeprowadzono badanie kohortowe w celu oceny czynników ryzyka zapalenia spojówek; pytania ankietowe dotyczyły objawów zapalenia spojówek, zmiennych demograficznych i ekspozycji na osoby z zapaleniem spojówek.18 Kwestionariusz zawierający 56 pozycji został umieszczony na chronionej uczelni internetowej. Wysłano wiadomość e-mail zachęcającą studentów, wykładowców i pracowników do wypełnienia ankiety. Odpowiedzi były przekazywane drogą elektroniczną do bazy danych.18 Odpowiedź na ankietę uznano za wskazującą na świadomą zgodę.
Nasze kryteria dotyczące epizodu zapalenia spojówek wśród respondentów ankietowych dotyczyły następujących objawów ocznych: zaczerwienienia; wyładowanie szare lub żółte; swędzenie, pieczenie, ból lub suchość; i strupy rano
[hasła pokrewne: zaburzenia sensoryczne u dzieci, urologia warszawa szpital, pediatra z dojazdem do domu wrocław ]
[patrz też: twardzina ograniczona, wytrzewienie, niedokwasota ]

0 thoughts on “Wybuch zapalenia spojówek wywołany przez nietypowe Streptococcus pneumoniae ad”