Wybuch zapalenia spojówek wywołany przez nietypowe Streptococcus pneumoniae

1 miesiąc ago

W lutym 2002 r. Klinicyści z Dartmouth College Health Service rozpoznali wybuch zapalenia spojówek; hodowle wymazów spojówkowych dotyczyły Streptococcus pneumoniae. Rozpoczęto dochodzenie w celu określenia zakresu epidemii, potwierdzenia przyczyny, określenia sposobów przenoszenia i wdrożenia środków kontrolnych. Metody
Badacze przeanalizowali bazę danych służby zdrowia pod kątem rozpoznawania zapalenia spojówek. Kultury wirusowe i bakteryjne uzyskano od chorych studentów. Izolaty rozpuszczalne w żółcie, które były wrażliwe na etylohydrokupreinę (optochinę), a zatem uznano, że są pneumokokami poddanymi serotypowaniu, barwieniu torebki, elektroforezie żelowej w polu pulsacyjnym, sondzie DNA i typowaniu sekwencji multilocus. Badanie kohortowe czynników ryzyka przeprowadzono z wykorzystaniem Internetu. Środki kontrolne obejmowały dystrybucję żelów na bazie alkoholu i komunikaty o profilaktyce.
Wyniki
Spośród 5060 studentów 698 (13,8 procent) otrzymało diagnozę zapalenia spojówek od stycznia 2002 r. Do 12 kwietnia 2002 r., W tym 22 procent studentów pierwszego roku. Zakładane pneumokoki izolowano z 43,3% wymazów spojówkowych (110 z 254); hodowle wirusowe przeprowadzone na 85 próbkach były negatywne. Sondy DNA i typowanie sekwencji multiloksu potwierdziły, że organizmy były pneumokokami, chociaż bakterie nie miały charakterystycznej kapsułki. W elektroforezie żelowej w pulsującym polu szczepy okazały się identyczne z pneumokokami, które w 1980 r. Wywołały wybuchy zapalenia spojówek w innych częściach kraju. Analiza danych z 1832 studentów wskazała, że bliski kontakt z uczniem z zapaleniem spojówek, noszenie soczewek kontaktowych, członkostwo w drużynie sportowej oraz uczestnictwo w imprezach we wspólnocie braterskiej lub domu dla osób starszych były związane z zapaleniem spojówek. Stopień rozpoznania zapalenia spojówek zmniejszył się po wdrożeniu środków kontrolnych i po wiosennej przerwie.
Wnioski
Ten duży wybuch zapalenia spojówek na kampusie uczelni był spowodowany przez nietypowy, niezakapsułkowany szczep S. pneumoniae, który był identyczny ze szczepami, które spowodowały wybuchy dwie dekady wcześniej.
Wprowadzenie
Streptococcus pneumoniae jest główną przyczyną zapalenia opon mózgowych i zapalenia płuc.1,2 Bakteria jest również odpowiedzialna za znaczną część łagodniejszych zakażeń, w tym zapalenie ucha środkowego i zapalenie zatok. 3.4 Pneumokoki są cytowane jako częsta przyczyna sporadycznego zapalenia spojówek.5-7 Chociaż ogniska zapalenia spojówek nie są rzadkością, odnotowano kilka ognisk zapalenia spojówek na tle pneumokokowym, a niewiele wiadomo na temat transmisji, czynników ryzyka i kontroli infekcji.8-10
Rycina 1. Rycina 1. Diagnozy zapalenia spojówek u 698 studentów w Dartmouth College Health Service, zgodnie z datą wizyty w klinice. Powtarzające się diagnozy zapalenia spojówek (u 34 uczniów, niebieskie słupki) przedstawiają te, które zostały wykonane ponad 14 dni po wstępnej diagnozie.
Od stycznia 2002 r. Do 15 lutego 2002 r. 197 studentów otrzymało diagnozy zapalenia spojówek w Dartmouth College w New Hampshire (ryc. 1). Początkowo podejrzewano wirusową przyczynę, ale w hodowlach wymazów z spojówek zebranych od 12 studentów wyrosły bakterie zidentyfikowane jako S
[patrz też: nfz sanatoria kolejka oczekujących, tk miednicy, klinika stomatologiczna częstochowa ]
[przypisy: asymetria ułożeniowa, ziarniak naczyniowy, pasaż ursynowski 1 ]

0 thoughts on “Wybuch zapalenia spojówek wywołany przez nietypowe Streptococcus pneumoniae”